2011-04-28
 21:50:26

Läsvärt!!!


Detta är något som jag tänkt mycket på... det här med att bara för att man tycker att sin egen kropp är tjock betyder inte det att man tycker samma sak om alla andra. Anorexia är en sjukdom som inte bara handlar om självsvält och att vara undernärd, det sitter i huvudet och en stor del av sjukdomen är att man inte kan se sin kropp som det faktiskt ser ut. Men man kan se hur andras ser ut. Så när jag säger att jag själv är tjock betyder inte det att jag tycker att andra som kanske väger mer än mig är tjocka. Faktum är att jag tycker oftast att alla andra är MYCKET smalare än mig. Så när jag skriver om mina tankar i bloggen och uttrycker mig om min kropp vill jag inte att någon tar illa upp för att jag tycker inte att ni är tjocka!

/Amy <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: